Og hvad sker der så med den Forecast?

Advarsel: Brokkeindlæg :crazy:

Ja selve trøjen blev jo praktisk talt færdig på 14 dage, men da jeg så kom til knappeindkøb, så opstod mine problemer. Jeg bestilte knapper hos Habby World i England – og det skulle jeg mildest talt ikke have gjort. Mage til dårlig betjening skal man da lede længe efter!

Mine knapper kom efter et par dage, men, men, men…

Det var ikke de knapper jeg bestilte, og det var ikke det antal jeg bestilte (bestilte 12 men fik 8?). Jeg kontaktede shoppen, og fik af vide at jeg skulle sende knapperne retur på egen regning?! Som kompensation ville de så sende mig 20 knapper i stedet for 12??

Hmm tænkte jeg – jeg havde jo ikke brug for de ekstra knapper, men nu hvor de jo alligevel tilbød mig 8 gratis nye knapper (til samme pris som de fejlsendte) som kompensation, hvorfor så ikke blot sende mig de 12 bestilte knapper og lade de 8 fejlsendte knapper være kompensationen? Således ville jeg blive friholdt for ekstraudgifter, når nu fejlleverancen jo ikke var min fejl. Jeg forelagde dem mit forslag og argumenterede med, at løsningen ville koste dem det samme, men at jeg så ville være friholdt ekstraudgifter i forbindelse med deres fejlleverance.

Det var så absolut ikke et kærkomment forslag hos Habby World. Nej, for det kostede jo også ham penge, var beskeden?? Nå – OG? Det var jo ligesom ikke mig der sendte de forkerte knapper!! Så hvad var ideen i at jeg skulle afholde ekstraudgifter? Gal i skralden blev jeg sgu – ja undskyld mig. Og så blev jeg altså nødt til at finde ud af om jeg havde ret med hensyn til returporto eller ej.

Og ja – ifølge European Consumer Centre Denmark (forbrugerstyrelsens EU-kontor) så er det sælger, der skal afholde den slags udgifter. Og sådan er reglerne for øvrigt over alt i Europa. Og nyttig information her: ECC har ikke en bagatelgrænse for deres sager, så uafhængigt af hvad dit købt har kostet, så er de villige til at tage sagen op på tværs af grænserne (de har kontorer i hele EU).

Nå, jeg forelagde oplysningerne til Habby World og bad om en løsning. Han foreslog at refundere en del af handlen i stedet, men da jeg jo for hunne havde brug for de knapper (havde brugt en hel aften på nettet for at finde dem) afslog jeg tilbuddet og bad om mine knapper. Og hvad gjorde manden så? På trods af mit ønske om at færdiggøre handlen og uden overhovedet at nå til enighed refunderer han knappernes pris og en lille del af fragtomkostningerne??

Jeg var sgu mildest talt gal i skralden. Hold k. hvor en dårlig service! Jeg bad jo bare om at afslutte handlen på en måde, hvor det ikke ville koste ham mere end han allerede havde tilbudt. Men nej – det var ikke en løsning. Behøves jeg at sige at jeg så absolut aldrig vil anbefale den shop til nogle – OVERHOVEDET?

Jeg orkede sgu ikke at tage sagen op hos ECC, selv om jeg måske nok burde, for de fremtidige kunders skyld. Men nu er I i det mindste advaret…

Og hvor efterlader hele miseren så mig? Her – uden knapper til min Forecast. :sorry:

Og nu skal jeg oveni på jagt igen, og betale fragt en gang til – arghhhh  .

Thumbnail

Tilføj kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Søger du en specifik strikketeknik, så prøv søgefunktionen.